TO THE NEW GENERATION

סקירת הספרות- המסגרת התיאורטית

עולם התיאורטי שבו יושב המחקר, המושגים וההגדרות בתחום. התיאוריות או הגישות בתחום, תקופות בהתפתחות התחום. כל זה מחלצים מתוך ספרות המחקר של התחום. השפה, הנחות היסוד, משפטי אמת ושקר בשדה שלנו, הביקורת על השדה- מחוץ לו ובתוכו.

סוג אחר של סקירת הספרות הוא ללמוד על מחקרים אחרים קודמים, דומים במבנה או על תופעה מקבילה. מאמרים על השדה שלי ומחקרים על תופעות דומות.

בסופו של דבר צריכה להיעשות אינטגרציה של החומר שקראתי, איך מתוך זה אני מובילה אל נושא המחקר שלי. כלומר לא לציין באופן שיטתי מי כתב מה אלא לתכלל את זה.

לכתוב בתוך הספרות פרק המסביר כיצד התמות שלי מתקשרות לספרות בתחום.

אילו מקורות נבחר לקרוא? שלושה קריטריונים:

מי?- מי הם הכותבים המובילים בתחום והאוטוריטה בתחום הידע – לבדוק את מי מצטטים במבוא למחקרים בכתבי עת בתחום שלנו- ואז לקרוא אותם.

מתי?- מתי מחקר המחקר או הספר שבחרנו. המחקר צריך להכיל ספרות קלאסית בנושא וספרות חדשה, וממד אמצע.

מה? מה נחקר- מקור שהרלוונטיות שלו למחקר מאוד גבוהה כדי לכלול אותו גם עם הכותבים לא נחשבים מוכרים בתחום.

שאלת המחקר

מהי שאלת מחקר טובה? שאלה ברורה ומגדרת היטב,

ניתנת לאופרציונליזציה- כלומר איך בודקים את אותו דבר שאני בודקת. אם אני באה לבדוק אם יש שינוי מסוים- איך אני אבדוק את השינוי, מה מעיד על שינוי או היעדר שינוי. איפה נבדוק, מה נעשה באופן אופרטיבי כדי לבדוק שינוי, והאם זה מאפשר אכן להגדיר את השינוי שאנו בודקים.

הגדרת זמן המחקר- תקופת המחקר או התופעה שחוקרים- לחקור תופעה מסוימת בשנים אלו ואלו.

צריך לכתוב רקע להצעת המחקר, ולפני שכותבים הצעה צריך לעשות מחקר גישוש, לחפש בארכיונים או בשדה המחקר או בשניהם, ולהתחיל לגבש ידע על התחום.

במבוא של העבודה מביאים גם את הצד האישי, ואני, בגוף העבודה, תלוי בדיסצפלינה.

מתודולוגיה

איפה ומי? לעשות תיחום שדה המחקר, קבוצת הנחקרים.

מתי? פריודיזציה

איך? דרכי איסוף הנתונים, הצגה של מגוון מקורות אמפיריים ראשוניים ומשניים.

לתאר את פרקטיקות המחקר שהשתמשנו בהן לצורך המחקר, באיזה אופן השתמשנו בהן.

דרכי איסוף נתונים- לתאר איך אספנו את הנתונים. הקשת זמן רב כדי להגיע לאנשים, ליצירת אמון, להכנס לשדה המחקר.

בקרת איכות אמינות המחקר

סטנדרטים וקריטריונים לבדיקת איכות המחקר

מכשולים והטיות אפשריות

מכשולים במתודולוגיה

מכשולים שקשורים למחקר האיכותני

מכשולים באיסוף הנתונים

בעיות אתיות ורפלקסיביות



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *